vineri, 5 mai 2017

Azi e despre el

vineri, 5 mai 2017

E deja trecut de ora 22 si eu sunt inca pe jos, langa patutul lui. De ceva vreme numai asa vrea sa adoarma. Sunt acoperita total cu pilota si respir greu...aerul e prea cald...nu pot sa ies de sub pilota. Ar vedea lumina telefonului...nu vreau nici sa inchid telefonul...e singurul moment disponibil in care pot scrie cateva randuri.
Alma doarme deja, de aproape doua ore.
Tocmai astazi nu vrea sa doarma...cand eu ma gandeam ca am timp sa pregatesc pentru maine vreo 20 de ...
Stai ca s-a ridicat...a vrut sa-i pun nani in patut. Nani e o paturica pe care o are de cand s-a nascut si fara de care nu doarme. De aceea o si am in 3 exemplare. Una pentru acasa, una pentru gradi si una de rezerva. Bine...de o saptamana doarme fara ea, dar cred ca abia acum si-a amintit de ea. La gradi cred ca a vrut educatoarea sa-l dezvete ca nu i-a mai dat-o. Dar si acolo nu adoarme daca nu il tine ea de mana, doar ea. Daca nu are timp, ca doar mai sunt si alti copii, nu doarme deloc.
Si dupa ce i-am explicat ca nani e uda, ca am spalat-o, mai sta o secunda, se gandeste si zice cu jumatate de gura ate(brate), miau(sa-i cant Taranul e pe camp). I l-a cantat odata tati, cand a vrut sa doarma cu el, iar a doua noapte mie imi tot zicea miau, vreau miau...si evident ca nici nu ma gandeam ca el vrea tocmai cantecelul ala, de unde si pana unde miau insemna Taranul e pe camp!? Pana mi-a explicat tati ce vrea el defapt. Probabil, cum in vremurile alea nu zicea prea multe cuvinte, existand totusi in cantecel pisoiul dadacii copilului nevestei taranului, el a stiut sa zica miau si asa a ramas.
L-am luat in brate si i-am cantat...dupa cateva minute am inceput sa simt ca i se ingreuneaza corpul, semn ca a adormit.

Este 22:39. Merg repede sa fac 20 de steaguri romanesti. Aici, cand e ziua unui copil, duci, numai daca vrei, o bomboana...ceva...colegilor. Am gasit de multe ori in dulapul lui o ciocolatica, o bombonica sau/si un balon "zburator". Am luat si eu cate o ciocolatica Kinder dar, m-am gandit si sa duc ceva ce il reprezinta pe Aris si il face diferit. Prin urmare, o sa duca la fiecare copil, pe langa pacatoasele dulciuri, cate un steag romanesc. Tortul pentru colegi se face in bucataria gradinitei...contra unei sume modice de 6 euro. La ora 16 voi merge si eu si tati si Alma sa ii cantam impreuna cu toata clasa "La multi ani". A zis educatoarea sa nu ma astept la cine stie ce, tortul e fara crema, probabil ca sa evite posibile intoxicatii sau alte neplaceri care pot sa apara  din cauza cremei. Altceva nici nu trebuie sa duc. Mi se pare mai ok asa. Exista o uniformitate intre aniversarile fiecarui copil...nu e niciunul mai cu mot decat altul. Asta este un mare plus fata de cum se face in Romania.

Maine e ziua lui...face 3 anisori. Cuvintele sunt de prisos...ca sa descriu anii astia. Minunati, obositori dar plini de momente extraordinare. Imbratisari si pupicuri pe care trebuie sa i le fur...el e prea ocupat cu joaca...momente in care vine el sa ma pupe si sa ma imbratiseze si sa imi spuna ca ma iubeste . Nu cred ca stie el ce inseamna aceste cuvinte, cred ca le spune pentru ca eu i le spun si ma imbratiseaza pentru ca eu il imbratisez cand i le spun. Cu toate astea, simt sinceritatea si dulceata lui cand le spune si ma cuprinde asa o liniste interioara cand face asta si...nu ma pot vedea in momentele acelea...dar cred ca am un zambet pana la urechi. In clipa aia cred ca poti sa-mi aduci toate ocarile din lume, nimic nu ma poate dobora. Ma apuc de treaba...sa vad la cat termin.   

22:56 Inca nu m-am apucat...m-a lovit o foaaaame. Si nu se face treaba buna pe stomacul gol. Si deschid usa la frigider si ce sa fie, ce sa fie? Painea cu smantana e castigatoarea. Macar sa fie treaba oabla. Stai ca a sosit acum si tati din delegatie...mai stam si noi un pic la taclale. 
03:48 Gata ...pot sa dorm



La multi ani puiul meu! Vreau sa fii exact asa cum vrei tu sa fii. Deocamdata esti mai mult ca mine ...si cu bune dar si cu rele. Sper totusi sa dobandesti si calmul si rabdarea lui tati

2 comentarii:

Adriana spunea...

Noi de ziua lui David am dus o jucarie pt toata clasa. Nu se accepta sa dam cadouri fiecarui copil in parte. Ca si tort am comanfat prin intermediul gradinitei muffinuri cu vanilie si cioco, nu se accepta orice tort. Si noi am fost sa ii cantam La multi ani, a fost foarte frumos.

Carmen spunea...

Interesant, tortul pana la urma a fost un simplu pandispan, da foarte gustos, copiii au mancat cu multa pofta. Nu am stat mult, dar Aris a fost foarte incantat ca i-au cantat colegii la multi ani. :)