joi, 27 mai 2010

Sibiu vs Craiova

joi, 27 mai 2010

VS


Românii îşi aleg oraşul preferat...cel mai cel...sunt 15 orase din care fiecare îşi poate alege unul singur.

Ceea ce mă surprinde pe mine este cum se poate ca oraşul Sibiu să nu fie printre primele 5...care este primul oraş în topul preferinţelor publicului?...Craiova...să-mi spuneţi voi mie ce are Craiova atât de deosebit? O fântână care cântă? Mahalagii care se bat în stradă cu săbii şi se ciuruiesc între ei?...şoferi care bat bătrânii pe trecerea de pietoni? ...un primar arestat? Oraşul care şi-a "exilat" echipa de fotbal?
Oraşul Craiova este cu mult inferior oraşului Sibiu.
Sibiu...frumos, curat, liniştit....un oraş plin de cultură, un oraş care a atras o mulţime de investitori...un oraş care deşi nu are încă centura terminată...şi unele străzi sunt încă în lucru....stă destul de bine la capitolul infrastructură.
La capitolul siguraţă este net superior...nu îmi este frică să ies pe stradă noaptea...nu am auzit de nici un scandal între clanuri care fac legea în oraş.
La administraţie mai este de lucru...cum e de altfel peste tot unde e vorba de sforile statului.
Cultură şi educaţie? Mai are rost să aduc argumente pe care le ştiu toţi? Nu degeaba a fost ales ca şi capitală europeană a culturii în 2007...muzee...istoriei, ştiinţele naturii, farmaciei, Brukenthal...şi altele...să nu uităm că Muzeul Dumbrava este unul din cele mai mari muzee în aer liber din Europa.
Universitatea Lucian Blaga, de stat, în cadrul căreia găseşti specializări de toate felurile....de la inginerie, la medicină, la jurnalism, la bilologie, la economie şi multe altele...sunt şi universităţi particulare...pentru cei care doresc altceva.
Avem o bibliotecă universitară, una dintre cele mai mari din ţară, şi poate singura dotată cu un sistem informatic de împrumut, atât de performant.
La capitolul sănătate nici un oraş din ţara asta nu e de nota 10....toate spitalele judeţene sunt deplorabile....în Sibiu găseşti însă şi clinici particulare cum ar fi Polisano, din cadrul careia aş putea menţiona centrul de fertilizare, sau clinica Paltinul.
Dezvoltarea economică e evidentă...o mulţime de investitori...Continental, Takata, Siemens...sunt doar câţiva din greii oraşului.
Nu mai vorbesc de potenţialul turistic...care aduce şi el profit...celor care ştiu să-l exploateze.
Să mai spun că Sibiul e "buricul târgului"?...pe aici trec cele mai importante drumuri...e unul din cele mai tranzitate oraşe...dacă vrei să pleci din Bucureşti spre Cluj, Arad,Timişoara,Oradea sau Satu Mare...fie că treci prin Braşov sau prin Rm Vâlcea tot prin Sibiu ajungi.
Eu am votat Sibiul...votează-l şi tu aici.

3 comentarii:

Alia spunea...

mie mi-a placut mult sibiul... prin craiova doar am trecut dar nu am remarcat ceva anume... parea un oras prafuit si anost.

ina bixade spunea...

Mie imi place Sibiul, clar!!!

Carmen spunea...

Alia...si mie tot asa imi pare Craiova.Dezavantajul Sibiului este ca sibienii nu se prea implica in chestii de genul acesta..

Ina...ce mai astepti...voteaza-l :)