marți, 2 februarie 2010

Astronaut pentru o clipă

marți, 2 februarie 2010
Sâmbăta trecută am avut examen...la care a trebuit să mă prezint cu un referat...fiecare dintre noi a avut tema lui...a mea a fost despre GPS...aşa că...m-am pus pe treabă şi am găsit lucruri interesante...ce este GPS-ul? Cum funcţionează? Cât de precis este?...am găsit răspunsuri pentru aceste întrebări....ce nu găseşti pe internet, nu?
...şi am aflat că:

GPS- the Global Positioning System- Sistemul de Poziţionare Globală e rezultatul investiţiilor Departamentului de Apărare al SUA, prima ţară care a dispus de banii necesari pentru realizarea unui proiect de asemenea anvergură. Iniţial proiectul era destinat folosirii în scopuri militare însă, a fost pus şi la dispoziţia civililor, cu acces limitat bineînţeles.

Proiectul poartă numele de NAVSTAR- o constelaţie de 24 de sateliţi poziţionaţi în 6 planuri orbitale. Nici ruşii nu se lasă mai prejos, proiectul lor e cunoscut sub numele de GLONASS- Global Navigation Satellite System), iar în 2007 Uniunea Europeană (UE) aprobă finanţarea lansării a 30 de sateliţi pentru a-şi forma propria versiune de GPS- proiectul fiind cunoscut sub numele de GALILEO şi e proiectat să fie complet operaţional începând cu 2013. China a lansat deja 2 sateliţi în 2000 şi încă unul în 2003, aceştia făcând parte din proiectul BEIDOU NAVIGATION SYSTEM- o constelaţie de 35 de sateliţi, programată să fie finalizată în 2015.
Nu vă ameţesc cu principiul de funcţionare...că poate nu vă interesează...ideea e...ai grijă ...eşti văzut :)...şi după 2015 o să fi şi mai văzut :).
Toţi folosim aşa ceva...toţi avem telefoane mobile, care îţi dau de gol poziţia...aproape toţi avem navigatoare...
Şi încă ceva legat de spaţiu...dar nu de GPS...într-un documentar despre univers...dacă nu mă înşel în "Universul Ştiut"...ziceau savanţii că au lansat în spaţiu un echipament care transmite un mesaj care conţine coordonatele planetei noastre şi înregistrări video cu oameni ...asta în cazul în care există extratereştii...să ştie ei unde ne găsesc şi cum arătăm....acum o întrebare...dacă extratereştrii respectivi nu sunt prea prietenoşi...şi vin în vizită la noi...aşa...neanunţaţi...căci noi invitaţia am făcut-o şi "am lăsat şi uşa deschisă" dându-le coordonatele?

4 comentarii:

Alia spunea...

offtopic: atunci cand intru la tine pe blog apare de fiecare data cate un pop-up ceva reclame catre alte siteuri... nu stiu din ce motive. just wanted to let you know.

Carmen spunea...

...pai nu ti s eintampla numai tie...mie mi se intampla la fel cand intru si pe alte bloguri....dar nu mereu...nu stiu din ce cauza...multumesc pentru informare :)

Robert Codescu spunea...

Cum adică "în cazul că există extratereştrii" ????????????? Păi am văzut yo la cinema ALIEN, E.T., STAR TREK NEXT GENERATION si sunt mulţi extratereştrii !!!!



Dacă nu mă crezi pe mine întreabăl pe gagiul ăla Steven Spielberg !!!!!!!

Carmen spunea...

:))...ai dreptate Robert...acum imi aduc aminte c ai-am vazut si eu :))