miercuri, 28 octombrie 2009

Primăria Sibiu (doar cu pile şi relaţii)

miercuri, 28 octombrie 2009
Cum să nu te enervezi?

Mi s-a aprobat creditul pe care vreau să-l fac...tot ce mai lipseşte acum ca să intru în posesia banilor este să şi semnez contractul de împrumut...şi ca să ne putem prezenta la notar mai am nevoie de un certificat de atestare fiscală pe care mi-l eliberează primăria. Până aici toate bune şi frumoase.

Apartamentul fiind cumpărat recent ...a trebuit să mă înregistrez la primărie cu imobilul pentru plata impozitelor. Prima dată când m-am dus a fost în săptămâna următoare semnării contractului de vânzare –cumpărare...nu mi-am putut depune cererea pentru ca firma de la care cumpărasem apartamentul nu a depus un act. Bun...am sunat-o la momentul respectiv pe repezentanta firmei să o întreb de act...m-a expediat rapid că nu are timp...bine, bine...dar eu am terment să depun cererea, o lună de la semnarea contractului...păi că încerc...a încercat...cu doar câteva zile înainte de a-mi expira mie termenul. Bun... am reuşit să-mi declar proprietatea...asta s-a întâmplat în 6 octombrie.

După cum spuneam...am nevoie de un certificat de atestare fiscală...mă prezint azi la primărie...camera 13... două doamne la birou...una nu făcea nimic...cealaltă vorbea cu un domn şi îi dădea indicaţii la ce birou să meargă...rândul meu...dau buletinul...cererea...surpriză...nu mă găseşte în baza de date trecută cu imobilul...şi cu asta a scăpat de mine...mă trimite la camera 18 să vorbesc cu persoana la care am lăsat cererea cu care mi-am declarat imobilul. Intru acolo...4 doamne la birou...una era ocupată restul ...parcă aşteptau ora 12 când se încheie programul cu publicul....nici una nu răspundea de strada mea...că e pe străzi...vezi ce bine organizată e activitatea? Ajung la domna respectivă....care mai avea 4 colegi de birou...care stăteau cum stau cei din comisiile din secţiile de votare şi aşteaptă alegătorii...deci nu făceau nimic. Mă caută doamna în baza de date...şi-mi dă răspunsul pe care îl ştiam...nu sunteţi înregistrată...da...de 22 de zile nu mi-a fost înregistrată cererea...scuza...termenul este de 30 de zile...primăria are pentru orice terment de 30 de zile..şi cu asta s-a scos....îmi caută doamna cererea...era pe fundul unei cutii...”acte de operat” scria pe ea...era clar că cele mai recente cereri erau deasupra şi a mea ultima...că nu a fost timp....că se introduc în ordine...dar ce mama zmeului lucraţi voi...atâţia funcţionari...în 22 de zile nu aţi fost înstare să introduceţi o adresă şi nişte date de buletin....astea erau toate datele de pe cererea respectivă.

Calmă ies din birou şi sun la bancă...prezint situaţia...şi mi se spune că mai există o cale....cu copia după cerere...cu un certificat fiscal eliberat pe numele firmei de la care am cumpărat(în evidenţa primăriei imobilul apare încă pe numele lor...nefiind procesată cererea mea).

Mă întorc la domna Dop, aşa o cheamă pe individa care îmi ţine cererea pe fundul unei cutii, îi cer cererea...îi dau buletinul drept gaj....mă duc la camera 8 unde plătesc 1leu pentru o copie după cerere...mă duc la camera 13...unde trebuia să depun cererea pentru eliberarea certificatului fiscal...domna îmi răspunde ofticată ca şi cum i-aş sta pe cap...că ea se ocupă doar de persoane fizice...şi îmi spune la revedere înainte să mă întorc eu să plec...ca şi cum m-ar fi scos din birou...halal atitudine tanti dragă...şi lămâia e mai bună decât gustul pe care mi l-ai lăsat matale...mă trimite la camera 20 , acolo e cea care se ocupă de firme...intru...4 doamne...2 vorbeau cu cineva...una mânca...îmi era jenă să o deranjez...a 4-a era cu mouse-ul în mână ...aş paria că juca solitaire...nici nu m-a băgat în seamă...mă vede dezorientată cea care mânca şi îmi face semn să intru în cealaltă cameră...alte 4 doamne...mă uit spre una...mă trimite la alta...nici nu mă lasă să-i explic situaţia şi cum de am ajuns la ea...că îmi repeta într-una ca o bandă stricată...”eu mă ocup numai de firme”...şi până la urmă ridic un pic tonul ca să mă fac auzită..şi brusc se opreşte banda...parcă dispusă să mă ajute caută apartamentul în baza de date...şi îmi spune că trebuie să facă cerere firma de la care am luat imobilul...cu ştampilă...cu bilaţ..cu tot tacâmul....dar îmi vede contractul de vânzare –cumpărare şi mă întrebă de ce nu mi-am declarat apartamentul...l-am declarat tanti...dar altă danti colegă cu tine nu şi-a făcut treaba. Şi m-am enervat şi am ieşit...eram capabilă să bat pe cineva în momentul respectiv.

Sun la reprezentanta firmei de la care am cumpărat imobilul...îi prezint situaţia şi ca întotdeaunda mă expediază rapid...că ea de ce să facă cerere pentru certificat dacă apartamentul e vândut de o lună...tanti...la primărie încă apare al vostru...că de ce nu am facut cererea de schimbare de rol?...dacă m-ai fi ascultat a-i fi auzit că am făcut-o dar nu s-a procesat...mă ajuţi sau nu?...nu...că nu mai e al firmei. Bună treabă...nimeni nu ajută...uite aşa...dacă nu aţi văzut niciodată o pisică turbată...trebuia să fiţi la primărie azi...m-aţi fi văzut pe mine grăbită de la un birou la altul timp de 1 oră...că la 12 se închide prăvălia.

Nervii mei erau la pâmânt..noroc cu susţinerea morală...mulţumesc...ştie cine.

Aceştia sunt oamenii pe care noi îi plătim...acri şi neinteresaţi...oameni care lucrează în relaţii cu publicul...oameni care zic eu ar trebui testaţi înainte de a fi puşi în funcţie...dacă au sau nu aptitudini pentru un asemenea job.
Ce munciţi acolo după 12 când nu mai primiţi publicul?...vă spun eu...poveşti nemuritoare despre ce aţi mai făcut...cafeluţe..ceaiuri...capuccino..ciocolate...telefoane personale..solitaire...cred şi eu...la câţi sunteţi...nici nu vă puteţi concentra asupra muncii...pe primul loc sunt activităţile de team building.

Nu am pile, n-am relaţii şi nu sunt băgată în seamă...data viitoare promit că merg cu cineva din presă...şi cu camera ascunsă...ca să fie mai evidentă lehamitea voastră faţă de muncă.

Să trăieşti tanti Dop...promit să-ţi fac cadou de sărbători o felicitare ca să-ţi mulţumesc pentru promtitudinea şi amabilitatea cu care m-ai tratat...o să mă asigur ca urările să fie direct proporţionale cu ajutorul dumnitale. Ţi-aş trimite un email...dar nu-ţi cunosc adresa...chiar te-aş ajuta să înveţi şi spider solitaie...în două culori ca să fi mai şmecheră decât ceilalţi colegi.

Să trăiţi bine!

2 comentarii:

Anonim spunea...

...dap, recunosc stilul - asa este in toate primariile - astia sunt oamenii - daca nu te conformezi acestui stil, nu esti de-al lor - te arunca afara fara discutii.Au talentul sa te faca sa-ti doresti sa nu te fi nascut, crede-ma...
b

Carmen spunea...

Anonimule....pana la urma tot trebuie sa-si faca treaba...numai ca te incurca pe tin in rezolvarea unor treburi...ar trebui cat mai multe reclamatii ...poate asa se schimba ceva