joi, 8 octombrie 2009

Detalii din ULBS

joi, 8 octombrie 2009
M-am înscris la master...mi-am plătit prima rată din taxă...până la urmă s-a afişat şi orarul...mai e un hop...trebuie să completez un contract...asta pentru că sunt la taxă...şi să mai plătesc o taxă de înmatriculare...ăştia dacă te prind că eşti dispus să faci studiile şi în regim de taxă dacă nu intri la buget...te storc de bani cu orice ocazie...pun taxe pentru orice...nu le ajung cei 2000 lei pe an. Plătesc ...ce să fac...dacă vreau să-mi aprofundez studiile...nu asta ar fi problema...sau idioţenia...ci contractul...mai precis formularea lui.
Este un contract tip pe care trebuie să-l completeze atât studenţii cât şi masteranzii în regim de taxă...nimic anormal până aici...anormalitatea, după părerea mea...este punctul din contract care se referă la girant(sponsor) ...care...eşti obligat să îl completezi cu datele girantului sau sponsorului, după caz.
Pentru situaţiile în care studentul este sponsorizat de o firmă, cum se şi obişnuieşte în cazul burselor oferite de cei de la Continental, de exemplu....atunci da...înţeleg punctul respectiv din contract....dar de ce mă obligi pe mine să completez dacă la mine nu e cazul...nu e logic.
Prin urmare am sunat la secretariat...şi am prezentat doamnei de acolo situaţia care este...că nu am sponsor şi nici girant...sponsorul meu sunt eu. A zis că aşa e formulat contractul de către jurişti şi că trebuie să completez şi rubrica respectivă...dacă nu, nu-mi primeşte contractul...i-am zis că mă trec tot pe mine şi acolo, asta mai mult ca să o şicanez, să-şi dea seama de penibilul situaţiei...pentru că realitatea asta este...eu sunt sponsorul...”nu, nu puteţi face asta, nu vă primesc contractul”...”bine doamnă, dar dacă nu am sponsor...nu ar fi incorect să trec acolo pe altcineva?”...”contractul aşa este de 10 ani de zile şi aşa trebuie să-l completaţi...nu eu l-am făcut”...”păi nu e făcut bine, ar trebui să puneţi problema aceasta în consiliu”...”păi să o prezentaţi dumneavoastră”, îmi spune ea...”ba dumneavoastră să o prezentaţi căci dumneavoastră nu vreţi să-mi luaţi contractul”...şi uite aşa a decurs convorbirea...doamna a vorbit destul de politicos...nu am putut să-i văd şi expresia feţei, dar la un moment dat..la fel de politicos mi-a spus că are multă treabă şi că nu mai poate sta la telefon...că asta e situaţia...ea nu primeşte altfel contractul...la fel de politicos i-am mulţumit pentru atenţie şi i-am urat o zi bună...căci sigur i-am stricat-o eu cu problemele mele.
Şi uite aşa...mă obligă pe mine ULBS să trec nişte date neveridice...numai de dragul de a avea toate câmpurile completate...o să o trec pe mama drept girant...numai că ea nu are cu ce să mă gireze...nu are nici un venit....dar dacă facultatea asta vrea...asta primeşte. Să ne trăiască instituţiile şi birocraţia.

2 comentarii:

Calin Blaga spunea...

trece la sponsor girant pe rectorul Constantin Oprean

Carmen spunea...

da, cred ca puteam sa scriu orice...
...nici la banca nu-mi cere girant la creditul pe care vreau sa-l fac...si imi cere ULBS