luni, 28 septembrie 2009

Femeie la volan

luni, 28 septembrie 2009



Sunt rea la volan…da, da…aşa mi-a spus pasagerul din dreapta mea…deşi nu ar trebui îmi simt orgoliul rănit atunci când sunt depăşită în localitate în condiţiile în care eu rulez cu o viteză cuprinsă între 50-60 la oră...când limta legală e de 50...pur şi simplu mă enervează grăbiţii care nu ţin cont de faptul că în localitate oricând îţi poate sări în faţa maşinii un câine sau un copil care aleargă după o minge. Eu le spun idioţi...pentru că asta sunt.
Weekend-ul acesta am avut onoarea şi plăcerea să conduc o maşină care nu-mi aparţine, o maşină care pur şi simplu mănâncă pământul când calci acceleraţia şi nici nu pierzi timpul să schimbi vitezele pentru că are cutie automată...lux pentru mine. Mulţumesc pe această cale proprietarului.
Am plecat din Sibiu sâmbătă...nu era foarte aglomerat..până acasă aveam de parcurs aproximativ 100 km. După cum spuneam, în localitate conduc foarte prudent...lipsa de experienţă încă îşi mai spune cuvântul în oraşele mai mari şi aglomerate unde am nevoie de copilot...în rest...nu am probleme. În afara localităţii conduc după cum e drumul, dacă e drept şi liber..atunci cere singur să apăs acceleraţia...şi nu sunt deloc blândă în astfel de situaţii...copilotul către mine :”îţi place, nu?”...normal că-mi place, mai ales atunci când fac câte o depăşire la o viteză care depăşeşte 120 la oră...uau ce senzaţie.
Când sunt în coloană mă adaptez vitezei din coloană, dacă cel din faţa mea merge cu 90 cu atât merg...până am vizibilitate şi condiţii pentru a face manevra de depăşire....dacă merge cu 120 cu atât merg şi eu...şi la o aşa viteză...nici să depăşesc nu mai vreau.
Eram în drum spre casă, într-o situaţie similară, în coloană, fără vizibilitate...fără condiţii legale...când văd că vine cu viteză din urma noastră...căci nu m-a depăşit numai pe mine...ci vreo 5 sau 6 maşini dintr-un foc...o maşină 4*4. Nu ar fi fost nimic, dacă depăşirea nu ar fi fost făcută imediat după ce am trecut de un pod...începută pe linie continuă, continuată pe linie dublă continuă şi terminată exact pe trecerea de cale ferată...care e în curbă...pe scurt...un idiot grăbit să moară şi să mai ia cu el câteva suflete.
Ieri, la întoarcere traseul a fost mai lung pentru că ne-am dus prin Tg Mureş, am lăsat-o pe sorela acolo...şi am luat-o pe drumul spre Sighişoara...foarte bun drumul. Eu ştiu că atunci când ai şi maşină bună...ai şi drumul bun îţi vine să accelerezi...dar în localitate nu fac asta...nu pot...nu mă lasă moralul...nu de frica amenzii...dar în satele noastre , de multe ori drumul e îngust şi casele foarte apropiate de şosea...şi mai ales duminca oamenii stau la şezătoare în faţa porţii şi mulţi copii se joacă cu mingea sau se dau pe bicicletă ...şi nu şti niciodată cum dă necazul peste tine...şi mai bine previ. Unii nu înţeleg asta şi accelerează şi mă depăşesc în localite...normal, în afara localităţii mă ajung mai greu. Dar şi când văd asemenea oameni...că stau în spatele meu parcă şicanându-mă, că n-au nici vizibilitate pentru a mă depăşi...de ciudă merg exact cu 50 la oră şi mai şi frânez, exagerat, în curbe...uite aşa, să moară de ciudă.
Ne-am oprit şi la cetatea din Sighişoara...iar la întoarcere...încă eram în localitate...eu aproape că uitasem de limita de viteză şi mă apropiam de 70 la oră, când în spatele meu un individ cu Audi se apropie prea tare de mine...pe deal...în urcare, în curbă...cu linie continuă...el semnalizează că vrea să mă depăşească...anulează manevra în ultima clipă pentru că venea ceva din faţă...ghinionul lui...frânez şi rămân la 50 la oră...mai şi opresc ca să dau prioritate la trecerea de pietoni...nu mă grăbesc să demarez şi ajung la ieşirea din localitate unde e giratoriul. Eu trebuia să merg până la a doua ieşire ..spre Mediaş când idiotul mă claxonează...ies din giratoriu şi încep să accelerez...văd că intră în depăşire...şi nu m-am putut abţine...am făcut un gest nu prea frumos...am accelerat şi eu, mai mult şi mai mult...şi a fost nevoit să se retragă...veneau din faţă alte maşini...pe urmă l-am lăsat să treacă...dar măcar l-am enervat tare de tot...asta după cum claxona...eu i-am făcut frumos cu mâna drum bun şi dus a fost. Nu ştiu dacă e normal dar am avut o satisfactie extraordinară...n-am făcut-o de dragul întrecerii...am făcut-o doar pentru că a fost atât de idiot încât să vrea să mă depăşească în localitate când eu aveam peste 50 la oră...şi pentru că m-a claxonat când mergeam cu viteza legală.
După Mediaş...la aceeaşi trecere de cale ferată unde depăşise coloana acel 4*4, doar că de data asta mă deplasam din celălalt sens...am încetinit puţin, pentru că trecerea e mai ridicată decât drumul, e şi în curbă...când...am fost nevoită să frânez şi mai mult pentru că un idiot care vroia să intre din stânga mea , de pe un drum laturalnic...deşi mă vede...îmi taie pur şi simplu cu tupeu calea.
Ieri au condus aproape 200km...cel mai lung drum pe care l-am făcut într-o zi...se văd progresele...nu doar că le simt eu dar mi le spun şi alţii. E obositor...şi când cobor din maşină după un astfel de drum sunt foarte obosită...mă concentrez foarte tare...după cum o să puteţi vedea şi în poze...a avut grijă copilotul să mă fotografieze din toate unghiurile posibile...îmi testa atenţia...şi numai atât îmi trebuia să-mi iau ochii de la drum ca să mă uit la aparat că mamă ce mă certa...şi bine făcea...numai că nu mă prea păcălea el cu aşa ceva şi râdea de cât de concentrată sunt. Din păcate n-a prea fost pe fază să-i pozeze pe idioţii de care v-am povestit...dar nu-i bai...oricum vă întâlniţi voi cu fraţi de-ai lor când sunteţi la volan.
V-am pupat...şi...ochii la drum..şi în oglindă.

0 comentarii: