joi, 24 septembrie 2009

Despre volan

joi, 24 septembrie 2009
Vorbea Călin într-un post recent despre şcoala de şoferi Prima. Ca şi completare la cele spuse de el am şi mărturisirea unei prietene care a făcut tot la ei cursurile. Pentru că nu era sigură pe ea a mai solicitat instructorului nişte ore de condus, evident contra cost...ei bine...instructorul a luat banii pur şi simplu fără să-i mai taie chitanţă...ceea ce mi se pare nedrept...faţă de firmă, faţă de stat, faţă de elevul care plăteşte ora...dacă tot vrei să faci un ciubuc atunci taxează-mă şi pe mine mai puţin...măcar să fim amândoi în câştig...dar nu..omul e lacom şi vrea totul numai pentru el.
Eu şcoala de şoferi am făcut-o la cei de lângă pompieri, în Ştrand...am făcut-o obligată de firma la care lucram atunci...obligată pentru că eu nu aveam de gând să fac şcoala neavând maşină. Vreau să spun că acolo orele de legislaţie erau ore...prima parte e orei se explicau anumite puncte din codul rutier...după care se rezolva împreună cu profesorul un chestionar...explicând fiecare întrebare...urmând ca în a treia parte să se simuleze examenul. Dacă după câteva şedinţe de genul acesta obţineai la simulare cele 22 de puncte necesare atunci puteai începe şi orele de condus.
Din a doua încercare am reuşit să fac şi eu cele 22 de puncte...la prima m-am prezentat „vitează” fără să mă pregătesc deloc...mi-am zis că e simplu...da, da...şi marmota învelea ciocolata în staniol...am făcut cu greu vreo 16puncte.
Ajunsă la volanul unei maşini...toate bune şi frumoase numai că în timpul orelor instructorul mai oprea şi pe acasă...mai mergeam să îşi facă şi cumpărături...eram şoferul lui neplătit. Am trecut şi peste asta...orele s-au terminat...urma să mă înscriu la examen...neavând flotant pe Sibiu am fost nevoită să mă înscriu în Mureş.
În mod normal examenul se dă pe maşina pe care ai făcut şcoala...ei bine...în cazul meu aşa ceva nu era posibil, prin urmare am fost nevoită să-mi caut o maşină asemenătoare cu cea pe care am condus-o până acum. Căutam o Solenta, fără servodirecţie...n-am găsit decât una cu servodirecţie...asta însemna că trebuia să mai iau câteva ore de condus şi pe această maşină ca să mă obişnuiesc cu ea...de unde atâtea ore...când?...îmi trebuiau câteva zile libere pentru aşa ceva iar cei de la serviciu nu au binevoit să-mi dea acele zile...că nu se poate...că uite cât e de muncă...şi aşa am ajuns să conduc maşina doar o oră în dimineaţa examenului. Şi probleme...că eu învâţată fără servo învârteam denuma volanul care de data aceasta se învârtea foarte uşor...şi instructorul se speria...nu cumva să il rup...cu aşa forţă trăgeam de el...plus că se simţea diferenţă şi la ambreiaj, nefiind învăţată cu el îmi murea repede şi des motorul...evident că am picat examenul...aveam impresia că nu mai ştiu nimic. L-am luat altă dată...după ce am mai plătit câteva ore.
În Vâlcea am auzit că s-au făcut multe contestaţii pe această temă...examinaţii nu erau puşi întotdeauna să dea examenul pe maşina pe care făceau şcoala...prin urmare s-a luat o hotărâre...examenul se dă doar pe Logan diesel...dacă nu ai măcar un Logan diesel în parcul auto al şcolii nu poţi avea şcoală. Mi se pare o chestie destul de bună...şti la ce să te aştepţi şi atunci şti şi pe ce maşină să faci şcoala. Nu mai poţi veni cu scuze de genul „nu am condus deloc maşina asta”, „eu am făcut pe diesel şi voi m-aţi pus să dau examenul pe benzină”...aşa e mai bine..toate maşinile sunt la fel şi nu mai este loc de plângeri.

0 comentarii: