joi, 24 septembrie 2009

Am luat aminte

joi, 24 septembrie 2009
De un an şi jumătate merg în fiecare lună la aceeaşi cosmeticiană. Nu ştiu alţii cum sunt dar eu când găsesc un salon bun mă lipesc de el precum scaieţii de haine. Tipa aceasta cât şi cea care se ocupă de partea de coafor sunt trecute de 30 de ani, prima cu un copil, a doua cu 2, şi amândouă arată extraordinar de bine, pentru mine acest aspect contează...adică tu ca şi cosmetician vrei să mă convingi pe mine că serviciile tale sunt bune, şi vrei să mai vin la tine...atunci trebuie să văd în primul rând la persoana ta dacă te şti îngriji. Pe lângă acest aspect mai contează şi cum arată salonul...am fost în unele care arătau bine...dar serviciile erau proaste...asta poate pentru că cei ce le ofereau erau de aceeaşi calitate.

Aici...salonul este la mansardă, în casa cosmeticienei...este un loc drăguţ, curat...cu flori şi în care eşti foarte bine primit. Mie îmi place să merg acolo pentru că ştiu că lucrează bine, amândouă şi dacă cineva mă roagă să-i recomand un cosmetician sau un coafor bun, atunci îi voi spune să meargă acolo.

Cu toate acestea data viitoare când mai recomand cuiva acest salon mă voi gândi de 2 ori înainte să o fac. Mă voi gândi dacă persoana care îmi cere recomandarea merită să o primească. De ce spun asta? Pentru că sunt puţin supărată pe o colegă de la serviciu....Ea ştia că merg constant undeva la cosmetică şi fiind puţin cam diperată cu privire la cum să-şi coafeze părul pentru nunta ei...mă întreabă de tipa care mă tunde pe mine. Problema ei era ca s-a gandit cam târziu la ce salon să şi-l aranjeze...prin urmare cam peste tot era plin. În aceeaşi zi vorbesc cu frizeriţa şi stabilim să ne întâlnim toate 3 în vederea stabilirii detaliilor...ziua de probă, modelul coafurii, preţul. Fiind şi cosmeticiana de faţă când am ajuns o întreabă dacă nu vrea şi machiaj...colegei i se pare bună ideea mai ales că i s-a promis şi o probă, gratuită.

De atunci au trecut 2 săptămâni, toate bune şi frumoase...până ieri când am ajuns la cosmetică şi mi se spun anumite lucruri...care m-au făcut să-mi fie ruşine puţin..şi am zis că de atunci nu-mi mai pun obrazul în joc pentru nimeni.

Colega a fost la proba gratuită de machiaj, de la care a zis cosmeticiana că a ieşit foarte încântată...asta ca mai apoi...în ziua când trebuia făcut machiajul...în ziua nunţii...să i se spună că nu mai este nevoie...în cazuri de genul acesta mi se pare normal să anunţi omul din timp că nu mai poţi..oricare ar fi motivul...că nu ai bani, că nu ţi-a plăcut...nu să-l ţi ocupat cu programarea până în ultima zi...şi dacă nu ţi-a plăcut...de ce te faci încântat...dacă tot urmează să dai un ban...şi dacă tot e probă...de aceea se cheamă probă...vezi cum e şi atât de multe explici cosmeticianului până înţelege exact ce vrei...asta dacă şti ce vrei.

Partea a doua...părul. Tipa a tuns-o şi a vopsit-o într-o zi şi în altă zi i-a făcut proba...am văzut-o şi eu coafată...mie îmi plăcea...şi ea era foarte încântată...ca să aflu ieri că în ziua nunţii...când frizeriţa s-a trezit la ora 5 dimineaţa ca să-i facă ei părul la 6 dimineaţa...colega se răzgândeşte...nu mai vrea părul ca la probă...adică la probă spui că vrei într-un fel...şi în ziua nunţii te răzgândeşti?...la ce bun proba atunci?...motivul pentru care s-a răzgândit a fost pentru că nişte colege de la servici i-au spus că buclele îi stau precum nişte sarmale...se pare că exact aşa s-a şi exprimat.

Adică de la probă lpleci foarte încântată...de faţă cu mine eşti foarte încântată ...şi mai târziu..dacă îţi spune una că nu-ţi stau buclele cum îi place ei te răzgândeşti? E normal că dacă întrebi 10 persoane vei primi ca răspuns cel puţin 5 păreri diferite...fiecare are gusturi diferite...şi dacă tu îţi schimbi părerea după cum bate vântul înseamnă că nu şti ce vrei.
Frizeriţa s-a conformat şi i-a făcut altceva la păr...mireasa a fost mulţumită şi pozele de la nuntă au ieşit frumoase....numai că eu am fost pusă într-o situaţie jenantă.

Eu când intru în salon ştiu exact ce vreau şi cum vreau...şi părerea mea este că nu au ce căuta acolo persoanele care nu ştiu ce vor...şi dacă totuşi intră şi se lasă pe mâna coafezei atunci să nu se mai plângă la final...pentru că din câte ştiu eu primul lucru de care eşti întrebată când intri acolo este : „ce vrei? Cum vrei?”...şi dacă nu ai un răspuns şi totuşi rămâi înseamnă că-ţi dai acordul să ţi se facă ce crede coafeza că ţi-ar sta bine.

Eu o să merg în continuare la ele...chiar dacă m-am mutat din cartier. Fetele fac în fiecare an cursuri de specializare...sunt în temă cu noutăţle...clientela e selectă...sunt mulţumită de serviciile lor...pur şi simplu n-am motiv să nu mai merg.

0 comentarii: