marți, 21 iulie 2009

Oază de răcoare

marți, 21 iulie 2009
Sunt revoltată.
Am fost sâmbăta aceasta pentru prima dată la ştrandul din Sibiu. Vreau să vă spun că intrarea e foarte scumpă...aşa mi se pare mie..comparativ cu intrarea la alte ştranduri din alte reşedinţe de judeţ...şi comparativ cu condiţiile din interior.

La intrare un anunţ mare cum că nu am voie să intru cu mâncare sau băutura din afara complexului...indignare...păi pe lângă faptul că biletul mă costă 20 de lei mă mai obligi să mănânc şi să beau tot de la tine...la nişte preţuri la fel de piperate...asta ar însemna că fără minim 70 de lei nu am ce căuta acolo o zi întreagă...asta presupunând că de la 10 dimineaţa până la 18 beau cei peste 2 l de lichide, ca să nu mă dezhidratez şi mănânc cât să mă satur de 2 ori...mai ales că dacă stai în apă ţi se face foame mai repede...poate că nici nu-mi ajung banii...dar am zis să nu exagerez.

Sunt indignată de preţ pentru că singurul plus pe care îl are datorită acestuia este selecţia...nu intră chiar oricine...dacă mă înţelegeţi ce spun. În rest...zero la toate capitolele...de la intrare m-a lovit un miros puternic de clor...înţeleg că apa trebuie dezinfectată..dar nici chiar aşa...sunt curiasă dacă concentraţia de clor din apă se încadrează în norme sau o depăşeşte...poate ar trebui un control.

Ca să rămân tot la observaţiile care privesc apa...după regulile lor este interzis accesul în bazin persoanelor cu părul lung fără cască...nimeni nu avea aşa ceva iar apa era plină de fire de păr de toate naţiile. Pe lângă asta...cică apa e încălzită de panouri solare....păi cred că cei din conducerea ştrandului nu ştiu că cel mai probabil nu funcţionează...apa e rece ca gheaţa...chiar şi după ce am intrat cu totul şi se zice că se obişnuieşte corpul cu ea...dacă nu mă mişcam tremuram de frig. Pe lângă toate acestea am mai auzit că apa nu e schimbată...nu ştiu dacă este sau nu aşa...dar dacă e adevărat...e de jale.

Bazinele sunt împrejmuite de spălătoare pentru picioare...acele şanţuri în care apa nu depăşeşte glezna...apa din ele era infectă...îmi era teamă să bag piciorul în ea...nu cumva să iau vreo ciupercă...după a mea umilă părere acele şanţuri ar trebui proiectate cu scurgere iar apa reîmprospătată pentru menţinerea curăţeniei...aici nu am văzut aşa ceva. Dacă nu vedeam în alte părţi nu ştiam că se poate...dar am văzut.

Alt aspect care nu mi-a plăcut...şezlongurile erau foarte înghesuite, lipite practic unul de altul, pe mai multe rânduri cu o distanţă inconfortabil de mică...dacă locul îl aveai la mijlocul rândului ..din capătul acestuia până la loc atingeai picioarele tuturor celor aşezaţi pe locurile lor. Dacă îmi aşezam şezlongul în poziţie orizontală riscam să ating cu capul tălpile celui sau celei din dreptul meu.
Cu toate acestea era plin de lume...bine...îmi păreau mulţi pentru că locul e mic şi eram cu toţii înghesuiţi.

Era să uit...foarte multe piţipoance însoţite evident de „băgătorii de seamă”...ce m-a indignat foarte tare...atitudinea unor asemenea exemplare...defilau cu sânii goi fără nici o jenă...pe lângă ele trecând şi copii care la vârsta lor nici nu înţeleg dierenţa între fată şi băiat ..ştiu că sunt băieţi, respectiv fete doar pentru că aşa le-au spus părinţii...neruşinare...dacă respectivele nu suportau sutienul trebuiau să meargă în zone special amenajate pentru cei lipsiţi de inhibiţii...pentru un bronz uniform poţi sta pe şezlong şi nu te vede decât vecinul ...nu să te plimbi şi să te arunci în bazin în văzul tuturor minorilor..şi să mai stai şi pe singura saltea de apă,atrăgând astfel toată atenţia celor din jur...cocoţată în poalele unui „băgător de seamă”, care la rândul lui, cu nesimţire îşi strecoară mâna pe „podoabele” tale...spre indignarea părinţilor şi a altora...pe care i-am zărit uitându-se cu silă la voi. Ruşine

Eu zic că asemenea condiţii nu-şi merită banii...cei care n-au fost şi prin alte părţi n-au de unde să ştie şi nu au cum să facă comparaţii, prin urmare poate că nu sunt de acord cu mine. Eu vă dau un pont...mergeţi măcar o dată la ştrandul din Târgu Mureş, intrarea pentru adulţi e de 5 lei, un sfert din cât costă la Sibiu.

Condiţii...complexul se întinde pe multe hectare...are teren de fotbal, de baschet, de handbal, de tenis...ai posibilitatea să te dai cu barca sau hidrobicicleta...bazinele sunt mari...apa e schimbată în fiecare săptămână, în ziua de luni...spălătorul de picioare e cu scurgere pe laterală iar apa e mereu împrospătată...duşuri la fiecare colţ de bazin şi pe fiecare jumătate de lungime astfel încât nu trebuie să străbaţi tot bazinul ca să te speli...oglinzi lângă bazine...ca să-ţi poţi admira bronzul...bazinele sunt înconjurate de şezlonguri frumoase din lemn lăcuit...aşeşate într-un mod aerisit astfel încât să-l poţi întoarce după cum bate soarele...în loc de beton pe care să-ţi aşezi cearceaful este un gazon foarte îngrijit...iarba este udată în fiecare seară ca să fie mereu verde şi tunsă regulat. Ai posibilitatea să te cazezi la căsuţe dacă vrei să stai mai multe zile. Există multe terase şi restaurante cu preţuri deloc piperate..pentru toate buzunarele şi nu există o regulă care să-ţi impună să nu vi cu mâncare de acasă.

Cei de la departamentul de securitate se plimbă în continuu pe alee...şi sunt pe fază dacă se iveşte ceva. Există un post de radio al Ştrandului care îţi ţine de urât cu muzică bună, noutăţi...e şi util...dacă pierzi ceva sau pe cineva se face un anunţ şi problema e rezolvată. Pentru amatoarele de topless...am auzit că din acest an nu mai prea este permis...mai ales dacă există minori prin preajmă eşti atenţionată cu politeţe să renunţi la acest obicei sau să te muţi cu cearceaful într-o zonă în care nu sunt minori. Această măsură mi se pare a fi rezonabilă...împacă pe toată lumea.

Complexul e deschis până la ore târzii pentru că terasele au program prelungit...prin urmare poţi să şi înoţi...la lumina Lunii...am făcut asta de câteva ori...şi merită.
Merită mers acolo măcar o dată...o să te îndrăgosteşti imediat de el.
Ca să vă convingeţi...nişte poze:

Panoramă google earth...ştrand Tg Mureş:

Panoramă google earth...ştrand Sibiu(e cam învechită..acum ştrandul e renovat...şi pare mai colorat...dar atât...diferenţele se văd oricum):

Şi acum...dacă la Mureş e de arătat ...să arăt...

Lacul artificial care înconjoară complexul,unde te poţi da cu barca, unde de antreneză şi sportivii de la caiac-canoe.

Bazinul pentru copii...care e mare cât toate bazinele din Sibiu la un loc...în dreapta e turnul de unde transmite radiolul ştrandului.

...bazinul mijlociu...cu o fântână arteziană în mijloc...în spate se văd o parte din terase...

....tot bazinul mijlociu...în drapta bazinul mare, o adâncime de 180cm...în spate loc de joacă cu nisip pentru copii...locul de unde pleacă bărcile...loc care iarna este evacuat de apă ...şi făcut patinoar. În stânga alte terase-restaurant..o corabie...şi o discotecă.


11 comentarii:

ideirazlete spunea...

Chiar nu stiam pe unde pot sa mai merg la stranduri. Stiam doar de Felix si Geoagiu.

Helen spunea...

Ai mare dreptate.....starndul nostru e foarte nasol.....de aceea prefer sa nu merg.....nici nu stiam de faza cu mancarea si bautura......aiurea.......
Un loc iarasi frumos care imi place.....si merita sa mergi si cu cortul este strandul de la Victoria , http://www.orasulvictoria.ro/album.php?offset=0&cale=strand aici puteti vedea mai multe detali

Carmen spunea...

idei razlete...ineamna ca am venit la fix cu pontul... :)...poate imi spui cum e la Geoagiu...mie nu-mi place nici la ocna SB...lacurile nu sunt deloc amenajate..iar pa piscina la hotel am inteles ca e tot asa de scump

Helen, merci de link...nici acolo nu am fost niciodata...as vrea sa merg...numai sa rezolv cu transportul.

Bogdana spunea...

carmen, traim in romania, mama! la ce te asteptai?

Bogdana spunea...

ce ma mira pt sibiu e categoria pitipoance. credeam ca numa noi suntem sufocati de specia asta :(

Carmen spunea...

Bogdana...ca sa te citez pe tine...traim in Romania...e plin de asa ceva..din pacate...si fenomenul asta ia amploare ...si pentru ca peste tot in media sunt prezenti la toate stirile si emisiunile o multime de oameni de genul acesta...nu mai gasesti nimic educativ sau constructiv :(
...vom deveni o tara de columbence si de "becalisti"..daca ii pot numi asa

Adriana spunea...

ce misto e la Tg Mures..si eu vreau..ai dreptate cu strandu nostru..si eu am cam inghetat in apa..

Alia spunea...

si in Buc strandurile sunt scarboase rau - suprapopulate si mizerabile. eu nu merg deloc... am incercat in anii trecuti cu o prietena si nu ne-am bagat in apa. era prea scarbos.
si la piscine cu pretentii... daca platesc un tarif deloc de neglijat ma astept sa fie conditii... dar de obicei piscinele astea sunt mici si stiu de la un patron de piscina simandicoasa ca apa nu se schimba toata vara, doar se adauga cat e nevoie si se baga chimicale la greu.

Carmen spunea...

Adriana..poate metgem odata impreuna la mures...numai sa termini si tu cu licenta :)


Alia...cu siguranta cu chimicale se "curata" si in sibiu...in mures lunea strandul e inchis...se golesc toate bazinele si se curata dupa care se umplu cu apa curata...asa sa tot mergi

ideirazlete spunea...

ti-am răspuns aiciȘ http://ideirazlete.wordpress.com/2009/07/22/geoagiu/

Carmen spunea...

multumesc :)