luni, 6 iulie 2009

La sol...despre zbor

luni, 6 iulie 2009

Recunosc, îmi place să mă plimb...nu doar pe jos ci şi cu maşina. S-a ivit ocazia unei plimbări până la Cluj, evident că nu am refuzat-o...adică...mai pe înţelesul vostru m-am invitat singură şi n-am putut fi refuzată :).
Motivul deplasării...aşteptam pe cineva la aeroport.
Drumul...bun, te ispiteşte să faci depăşiri, deloc aglomerat pe sensul nostru de mers,echipaje de poliţie ...în judeţul Sibiu, aproape în fiecare localitate. Mai pe scurt...condiţii foarte bune, numai că noi nu ne grăbeam...spre deosebire de alţii care depăşeau pe linie continuă, în localitate şi pe trecerea de pietoni...toate 3 deodată. Din păcate nu am fost pe fază să le fac poze să vedeţi şi voi.
Am ajuns pe noapte în Cluj...agitaţie multă...oraşul luminat...am trecut şi pe lângă Iulius Mall...doar am trecut, deşi mi-ar fi plăcut să şi intru. Cu o jumătate de oră înainte de ora de aterizare intrăm şi noi în parcarea aeroportului...surpriză...parcarea cu plată...De ce surprinşi?Păi la Sibiu nu se plăteşte nimic şi parcarea mi s-a părut şi mai mică decât a noastră. Avionul a avut o întârziere de 10min, până am „recuperat” prietenul a mai trecut ceva şi am depăşit ora de când eram în aeroport.
La ieşire...îngrămădeală mare...mai mai să se producă un blocaj...s-a făcut coadă la casa unde se achita parcarea, unica de altfel, era o coadă ca cele de pe vremea lui Ceauşescu când mă punea mama să ţin rândul la unt cât timp ea stătea la lapte. Aici mergea repede...se dădea un fel de cartelă din carton pe care trebuia să o introduci în aparatul de la barieră ca să poţi ieşi...cartonul era înghiţit pe nesimţite fără a mai fi înapoiat. Noi nici asta n-am ştiut...la Sibiu, când ieşi din parcarea de la cazarmă, e scanat codul de bare de pe biletul de la intrare fără ca aparatul să înghită hârtia. Staţi linişiţi nu eram singurii care nu ştiau că aparatul e mâncător de carton...aproape toţi şoferii treceau cartelele prin faţa becului roşu în speranţa că se va ridica bariera...la ambele bariere erau doi angajaţi care ne lămureau de îndată cum stă treaba şi ne „eliberau”. Am mai învăţat şi noi ceva...că e adevarat proverbul...câte curţi atâtea obiceiurui. Excepţia despre care vorbeam erau taximetriştii care evident aveau deja mâna formată şi erau singurii care nu stăteau mult la barieră. Pentru acea oră depăşită am plătit şi noi cam 10 lei şi ceva...scump, scump, vremuri grele...la Sibiu parcarea la aeroport gratis, iar pe centru 50 de bani pe oră...prin urmare..scump, scump pe la Cluj.
Până şi oamenii erau îmbrăcaţi altfel...mai scump...înseamnă că-şi permit...vorbea cineva de criză?
Pentru mine a fost prima dată când am fost pe un aeroport...mi-a plăcut...dar cică aeroportul din Sibiu e mult mai frumos...acum chiar că mă întrec în a-mi lăuda oraşul...parcări ieftine...aeroport frumos...ce să-i faci...aşa vorbeşte lumea...aşa o fi...veniţi să vă convingeţi singuri dacă nu credeţi.
Mai multe despre aeroportul din Sibiu am găsit aici... poate vă interesează.

6 comentarii:

Flavius Ţerbea spunea...

Da, aeroportul NOU din Sibiu este chiar frumos. Noi cand am plecat de pe cel vechi mi-a parut mai masol decat autogara din Tarnaveni. Anul trecut cand am vizitat Sibiul si am aterizat pe modernul aeroport nu-mi venea sa cred ce transformari avusesera loc intr-un timp atat de scurt. Iti recomand zborul cu avionul ca sa iti citesc dupa aceea impresiile! :)

Carmen spunea...

Cand voi pleca odata in vacanta voi lua si eu avionul...pana atunci mai e :).
pomenesti de tarnaveni, esti cumva de prin zona?...daca e asa esti din zona mea:)

Flavius Ţerbea spunea...

Sunt din Medias dar "foloseam" autogara din Tv cand mergeam la bunici (Daia, com. Bahnea si Silivasu de Campie). Vremuri bune si apuse...

Carmen spunea...

Aha...pai parintii mei locuiesc acum in Iernut, dar eu am crescut in Ludus :)

ideirazlete spunea...

Ba nu e gratuit in parcarea aeroportului din Sibiu. Anul trecut m-a asteptat prietena in aeroport mai bine de o ora (pentru ca a avut avionul intarziere).
La iesire, supriza, 8 lei de plata.

Carmen spunea...

Serios? eu am inteles de la altcineva altceva...dar oricum...pentru o ora si ceva doar 8 lei...e acceptabil...noi am platil 1 leu pe min...ceea ce mi se pare foarte mult