luni, 27 aprilie 2009

Plaiuri mioritice

luni, 27 aprilie 2009
Vremea bună se cunoaşte de dimineaţă...când deschizi fereastra şi simţi adierea proaspătă a unei zile însorite.Aşa a fost ziua de duminică. Am făcut o plimbare până la Alba Iulia...ultima dată şi singura dată când am fost acolo s-a întâmplat când eram în generală şi s-a organizat o excursie. Nu îmi mai aduceam prea multe aminte. De data aceasta am făcut şi nişte poze...ca să nu mai uit detaliile.


O vreme extraordinară, numai bună de plimbare...prin cetate...lume multă...de toate vârstele...iarba de un verde crud...inspira prospeţime şi poftă de viaţă...copiii care alergau miraţi fiecare de câte ceva ce lor li se părea interesant.
La cele două porţi am avut surpriza să găsim gărzi...bărbaţi îmbrăcaţi în straie din alte timpuri, cu baionete şi cu peruci albe cu bucle...era un aer aparte.
Cetatea mi s-a părut bine întreţinută.

Ce mi-a plăcut iar foarte mult a fost Mitropolia...curată...aranjată până la ultimul detaliu...iarba tunsă...arbuştii frezaţi...nimic la voia întâmplării.
În faţa Mitropoliei , un parc cu 2 fântâni...bănci unde te poţi odihnii la umbra copacilor...oameni de toate vârstele ieşiţi la plimbare.

La întoarcere am zis să trecem şi pe la Jina.
Am auzit noi că avem ce vedea acolo. Am avut deosebita plăcere ca pe drumul de la Sălişte la Jina să fiu lăsată să conduc. Drumul bun, doar că strâmt pentru un începător ca mine...am urcat cu o viteză care n-a depăşit 50km/oră...decât să fi căzut cu maşina în vreo râpă...mai bine aşa :).
Peisaje de vis...chiar merită şi numai în plimbare să mergi.
Am rămas puţin şocată de casele prea mari de pe acolo...atăt cele din Poiana Sibiului , cât şi cele din Jina.
Majoritatea mi s-au părut chicioase...cu tot felul de ornamente..inutile şi de prost gust.Puţine case erau aranjate cu gust.
Eu nu sunt din Sibiu şi nu ştiam cum sunt oamenii pe aici...mi-au spus prietenii sibieni că oamenii din mărginime îşi fac aşa căsoaie doar din fală...fac concurenţă între ei, care are mai mare şi mai falnică locuinţa..doar că ei nici nu se folosesc de gigantele case...stau tot cu oile pe câmp...şi când sunt pe acasă stau toţi într-o cameră...o fi greu să încălzeşti cu lemne atâtea camere. Am mai auzit că dacă nu au lift în casă sunt consideraţi cei mai săraci din sat...şi că tinerii se căsătoresc doar cu cineva din sat...asta ca să nu se risipească averea.
O fi sau n-o fi aşa...acum n-am cum să ştiu cu siguranţă...dar cele de mai sus mi-au fost confirmate de 3 surse...oricum mi se pare absurdă toată grandoarea.
La coborâre n-am mai condus eu...şi am avut parte de un raliu la propriu...o cursă plină de emoţii ...nu riscantă...doar palpitantă.

...mai multe cadre...aici

3 comentarii:

Anda spunea...

Daca nicicum nu ne-am prins reciproc stii tu pe unde, mai scriu aici :).
Eu fiind din Aiud, am vazut Alba-Iulia de nenumarate ori. Dar si Sibiul cu imprejurimile. Oricum, ma bucur ca v-a ajutat si vremea, iar pozele sunt super.
P.S. Prieten care te lasa sa conduci!!! Hehe, ce vremuri, dom'le! :P

giuly spunea...

frumos

Carmen spunea...

Ehe Anda...si m-a lasat fara sa intreb eu daca ma lasa...asa s-a gandit el :)...ce vremuri! :)

Giuly, da , f frumos