marți, 3 martie 2009

Oameni - Victimele fricii

marți, 3 martie 2009



Există pe lumea aceasta tot felul de oameni...toate caracterele posibile...cine sunt ei şi cum să îi recunoaştem? Cum să ne comportăm cu ei? Greu de spus...pentru că fiecare tip de caracter necesită o altă abordare.

Victimele fricii - Viaţa acestor persoane este dominată de frică, anxietatea şi teama sunt atât de puternice încât ele evită situaţiile care le stârnesc aceste emoţii şi astfel evită să se afirme pe sine. De exemplu: agrofobia. Persoanele care suferă de agrofobie au atacuri de panică atunci când vor să iasă din casă.

Cum poţi ajuta un astfel de om?
Ca orice om am şi eu fricile mele...cea mai groaznică sunt câinii...câinii pe care îi întâlnesc în fiecare zi pe stradă şi care parcă sunt din ce în ce mai mulţi. Dacă văd un câine trec pe partea cealaltă a drumului...nu şti niciodată cât de flămând e sau cât de speriat e. Mi s-a întâmplat de multe ori să dau peste cete de câini...nu mai puţini de 6...şi nu tocmai câini de buzunar. Să nu mă înţelegeţi greşit, nu am nimic cu câinii...dar cred totuşi că nu au ce căuta liberi pe străzi...ar trebui adunaţi în adăposturi, castraţi ca să nu se mai înmulţească. Chiar nu e o imagine prea plăcută, într-un oraş care şi-a asumat statutul de Capitala Culturală a Europei, să vezi câini în cete...care cerşesc mâncare, care te adulmecă atunci când treci pe lângă ei.
O altă frică, cea de întuneric...nu e chiar aşa de mare dar, există...dacă sunt singură acasă dorm cu o lumină de veghe...nu de altceva dar în liniştea nopţii mi se pare că aud tot felul de sunete prin casă şi mintea mea creează scenarii şi vede umbre şi inima începe să bată mai tare şi mai tare...şi trupul îmi încremeneşte şi nici măcar pleoapele nu se mai mişcă.
Vouă de ce vă este frică?

3 comentarii:

Elena spunea...

Tot de caini imi e frica. Ma rog, ne e frica. Am avut incidente cu ceva caini aici in cartier, cred ca erau infometati rau, au sarit la noi, George a plans tare atunci, s-a speriat... Din cauza lor nu poate merge/veni singur de la camin, chiar daca e in spatele blocului, la 3 minute de noi.

Just me .. spunea...

ooo cutu cutu .. ador cainii :)
cred ca un caine simte foarte bine daca iti este frica sau nu, lucru care il face sa reactioneze ca atare!
asta nu inseamna ca nu am dat si eu peste caini "nebuni" care m-au fugarit, mai ales pe la tara la bunici, tind sa cred ca cei mai periculosi sunt cainii de tara, care sunt lasati liberi noaptea pe drumuri..!
mmm.. in rest nu stiu nu m-am gandit la asta!

Carmen spunea...

Elena...va ramane toata viata cu frica asta , eu asa am patit

Just me...opaaaaaaaa...ai reaparut..pe unde ai umblat? ai cam lipsit din peisaj :)
Eu am avut de mica experiente neplacute cu cainii...odata la bunici m-au inconjurat vreo 4 caini ciobanesti si toti isi aratau coltii mari...m-a scapat bunicul
Daca as avea eu cainele meu, de el nu mi-ar fi frica...de altii insa da ...ce sa-i faci...am ramas cu sechele