miercuri, 17 decembrie 2008

Trăiască frișca

miercuri, 17 decembrie 2008


Rețeta, la cerere :)

LATER EDIT
Scurt că dacă nu până la sărbători nu terminăm.
Am două variante, același blat.
Blatul:
8 ouă
8 linguri zahăr(potrivite)
8 linguri făină(cu vârf)
esență rom și zahăr vanilinat, după gust
1 praf de copt
Se separă gălbenușurile de albușuri... albușurile se bat spumă...când spuma e bătută se adaugă treptat zahărul....gălbenușurile se amestecă separat cu mirodeniile...după ce spuma e bătută se adaugă și gălbenușurile...amestecul se omogenizează și se adaugă și făina treptat.
Se lasă la copt în cuptorul încins în prealabil. Un mic truc, când e copt...doar stingeți focul și mai lăsați-l puțin...ca să nu se ”desumfle”.
Blatul astfelt obținut se însiropează cu apă îndulcită.
Varianta 1
Cremă Fanta:
750 ml Fanta
2 budinci
8 linguri zahăr
Se fierbe sucul până dă în clocot. Separat se amestecă budinca cu zahărul și se dizolvă cu o parte din fanta rece. După ce fanta a dat în clocot se ia vasul de pe foc, se amestecă cu budinca și zahărul omogenizate mai devreme...și se fierbe din nou până se îngroașă. Se ia de pe foc și se întinde pe blat. După ce s-a răcit se ornează cu frișcă.(eu folosesc 500 ml de hulala, îmi place să fie din belșug, cine e mai dibace poate folosi doar 250 ml)
Varianta 2
Fructe cu cremă de cremșnit(cremeș cum se zice la mine)
Peste blatul însiropat se pune un strat de fructe, după poftă, compot de ananas, compot de gutui sau chiar de piersici. Aș recomanda să nu le amestecați.
Peste stratul de fructe se toarnă crema de cremșnit.
Crema:
5 ouă
400 g zahăr
2-3 budinci vanilie(eu un 3...sunt mai păcătoasă când vine vorba de mâncare :))
4 linguri făină(cu vârf)
1 l lapte
2 plicuri zahăr vanilinat
Se freacă ouăle cu zahărul, se adaugă budinca, făina, apoi puțin câte puțin laptele și cele 2 vanili.
Se pune compoziția la foc mic și se amestecă în continuu până se îngroașă. Eu fierb compoziția în oala pentru lapte, când văd că se îngroașă, pentru a evita formarea cocoloașelor folosesc mixerul.
Se întinde crema peste fructe, până nu se răcește. După se s-a răcit se ornează cu frișcă.
Abia aștept Anul nou....atunci o să îmi etalez rețeta :)....anul trecut în 5 minute a fost gata...și toți se lingeau pe bot :)

8 comentarii:

Elena spunea...

Io am crezut ca reteta la frisca o dai=)) deci care e tortul?
Eu am o "cerere" lasata de prieteni pt Anul Nou de tort amandina. Vad ca asta il tot prepar in ultima vreme, cica iese bun.

Carmen spunea...

ei...lol...frisca e gata facuta numa batuta trebuie...mie imi place Hulala...hula hula :)))...ma cred si eu in hawai ...imi dai voie nu? :)

Carmen spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Lucian spunea...

mie imi place ciocolata

Carmen spunea...

Pai si mie...dar cu ciocolata am alta reteta :)

Elena spunea...

Carmen, eu deja folosesc un truc la blatul asta, ca sa nu se lase, sa nu mai tai stramb, etc:P pregatesc doua blaturi din 3 sau 4 oua, deci juma' de compozitie. Crede-ma, de cand procedez asa, e muuuult mai bine:D
Si mersi pt crema de vanilie, eu o luam pe aia gata preparata din comert, dar e mai sigur asa;)
Vad ca la mine merge tortul amandina mai nou, asta se cere, apoi cel de crema din zahar ars, de fructe preferam mai mult vara diplomatul cu capsuni.

Carmen spunea...

astept o reteta pentru tortul amandina :)...schimb la schimb :)

Elena spunea...

Pe mail cu explicatii si poze;) Maine, ca azi gata, s'or gatat si bateriile!:D