vineri, 12 decembrie 2008

Ieftin şi bun

vineri, 12 decembrie 2008
Staţi aşa un pic, să-mi şterg boticul...să merg să mă spăl pe mâini, să nu murdăresc tastatura....gata, rezolvat.
Tocmai am terminat de mâncat nişte ciupercuţe...şi nu, nu sunt scufiţa roşie şi nu am fost în pădure după ciupercuţe...nu de altceva dar aseară în Sibiu natura a ţinut morţiş să ne arate nouă cine e sefu...evident că ea...copaci rupţi, ţigle căzute de pe acoperiş...copertina barului de lângă scara mea căzută şi ea...oameni pe la geamuri care îşi vegheau maşinile parcate în faţa blocului, de parcă ar fi putut face ceva ...dacă pica ceva pe maşină era bun picat.
Şi uite cum de la cipercuţe am ajuns să vorbesc despre vreme...e interesant cât de uşor poţi schimba subiectul...şi predicatul :)...nu ma pot abţine, degetele astea scriu numai ce vor ele...şi totuşi, să preluăm controlul...cel puţin pentru moment.
Ideea e următoarea...ieftin şi bun...mă refer la ciupercuţe...după cum ziceam nu le-am cules, le-am ales cu mânuţa mea din lădiţa de la supermarket. Ieftin, pentru că nu mi s-a părut mult 1 leu pentru 6 ciuperci, nu mari dar nici mici, cam cât un ou de pasăre de curte...la găină mă refer. Bun, pentru că mi-au plăcut....nu le-am chinuit prea tare şi nici pe mine nu m-au chinuit...timp de pregătire nu mai mult de 30 de minute...ceea ce pentru un stomac care urlă e rezonabil.
Doar spălate, fără să le rup picioruşul, le-am condimentat cu sare şi piper, le-am împachetat individual în folie de aluminiu şi le-am lasat la cuptor cam 15-20 minute. Se asortează bine cu un pireu lângă ele, asta doar ca idee.
Eu le-am pregătit aseară pentru azi...sunt bune şi reci...vă daţi seama cum sunt atunci când le scoţi de la cuptor :).

Ieftin şi bun, combinaţia asta o înveţi când nu eşti acasă lângă mama şi banii vrei să-i strici pe altceva numai pe mâncare nu.

13 comentarii:

just me.. spunea...

well .. dupa planul pus la punct pe data de 10.12.2008 (dat fiind faptul ca postul a creeat pofte nebanuite :) ) aseara a avut loc sesiunea de cumparaturi ! Dupa ce m-am plimbat mai bine de 2 ore prin supermarket sa caut cele necesare, astazi dimineata, trezit mai devreme special pentru asta, a avut loc desfasurarea actiunii ..( de departe a semanat cu o interventie a trupelor speciale intr-o cladire ) descindere in forta , pregatit , aranjat .. asteptat,plimbat cana de cafea prin bucatarie de cateva ori pana s-au terminat clatitele magice .. si in sfarsit papat !
buuuun .. nota 10 , si pot sa termin ideea inceputa in acel post: vazut,placut,incercat, impresionat - notat :)

Si ca tot veni vorba de ciupercute (printre altele preferatele mele), am in dotare un vas de ceramica cu capac luat la o sesiune de cumparaturi la intamplare (s-a dovedit ca a meritat pana la ultimul banut) bun.. ca sa nu plictisesc audienta , pe scurt:
se curata 3 cartofi de coaja, se taie rondele (potrivite) se curata ciupercutele ( se lasa palariile intregi la fel si piciorusele ) se face un pat din rondelele de cartofi se pun ciupercutele, se stropeste cu ulei de masline, un praf de piper si unu de sare aruncat in graba, 100 de grame de vin alb , se pune la cuptor cu capacul pus la foc mic ! cu 5 minute inainte de fi gata se pot adauga cateva maslinute
and voila .. se consuma cald cu un pahar de vin!
:)

Elena spunea...

Potoliti-va cu retetele astea!(glumesc!):P Eu m-am saturat de ceaiuri si chestii deloc gustabile si voi imi puneti neuronul la bataie cu asa retete?! Aoleu, tre' sa fug departe!:))

Carmen spunea...

Iami...juste me, ai grija cu retetele astea...eu sunt inca la servici...azi mancarea de pot a constat in cateva ciuperci si fructe, dar pana la 6 cand ajung acasa mai este...:) si deja imi lasa guta balta..:)..da ideea e super buna...o sa o testez zilele astea...cand o sa am timp de curatat cartofi :)

Elena,lasa draga, si eu tot cu ceaiuri, fructe, cartofi si ciuperci..ici colo cate un peste cand e voie, soia din belsug...si de altceva nu am pofta...au aparut iaurturile de soia...ceea ce pt e o binecuvantare pana la craciun....eu fara iaurt macar o data pe sapt sunt bolnava :)

Carmen spunea...

Elena, daca vrei sa fugi departe...hai la Sibiu..e destul de departe de Bucuresti :)

Elena spunea...

Uf, eu nici macar ce mananci tu nu mai pot:((ca servesc herbalife:(( si are un guuuuust oribil. Cred ca asta e secretul, sa taie pofta de mancare!

Carmen spunea...

Elena, habar n-am ce e aia ce zici tu, dar banuiesc ceva(habar n-am, nu prea merge cu banuiesc, asa-i? :))....si dupa cate imi dau seama te cam chinuie...deci nici nu vreau sa aflu :)

Elena spunea...

Uf, crede-ma, nu vrei sa stii:( Eu ma tot lupt cu kilele acumulate cu mamzel cand eram in formula de sampon 2 in 1. Vad ca-s tot la oferta de 2 ani si nu-i bine:((

Elena spunea...

Mda, azi le-am facut salam de biscuiti, yumyy, ieftin ca braga;)

Carmen spunea...

sa-mi dai si mie reteta....si mie imi facea mama cand eram mica...acum pot sa-mi fac si singura :)..dar n-am reteta :)

Elena spunea...

Lasa-mi un mail, ca e mult de scris:))

Carmen spunea...

beldeancm@yahoo.com

Elena spunea...

stai ca sosesc acu' retete;)

Carmen spunea...

hihi...astept astept....:)