vineri, 19 decembrie 2008

Cine sunt mormonii?

vineri, 19 decembrie 2008
Nu de mult am avut ocazia să văd din întâmplare un reportaj despre mormoni, recunosc habar nu aveam ce sunt şi cu ce se ocupă. Pentru că nu am putut să văd până la capăt respectivul reportaj am fost curioasă şi m-am documentat puţin şi uite ce am aflat.

Conceptele religioase ale mormonilor sunt cuprinse în aşa-numitul ”Cuvânt de înţelepciune” care le interzice să întreţină relaţii sexuale înainte de căsătorie, să fumeze, să se drogheze, să consume bauturi alcoolice, cafea şi ceai negru. În schimb, sunt sfătuiţi să mănânce multe fructe, cereale şi carne putină. Teoretic, fiecare mormon trebuie să respecte cele 10 porunci testamentare, să se roage zilnic şi să citească în fiecare zi câte o jumatate de ora din "Cartea lui Mormon". Noi mergem sau nu mergem duminica la biserică, ei se strâng în fiecare zi de duminică în săli de adunare. Pe lângă acestea există şi temple în care se oficiază ceremonii, cum ar fi botezul pentru morţi sau legarea căsătoriilor pentru veşnicie. Prin ceremonia de legare a căsătoriei pentru veşnicie, se consideră că soţul şi soţia vor rămâne căsătoriţi şi după moarte.
Toţi tinerii Mormoni în vârstă de 21 de ani, fete sau băieţi, efectuează un stagiu de 2 ani de misionarism într-o ţară stabilită de profet. Ei sunt uşor de recunoscut pe străzi după îmbrăcămintea identică (camaşa albă şi pantaloni negri pentru băieti, cămaşă şi fustă lungă pentru fete, la care se adaugă un ecuson negru cu numele misionarului). Întrucât biserica lor le pune la dispoziţie multe moduri de petrecere a timpului liber, tinerii mormoni nu au probleme cu drogurile sau cu delicvenţa.

Părerea mea personală...fiecare e liber să creadă în ce vrea să creadă.
În căutarea mea de informaţii am descoperit că există şi un blog al lor în limba română, dacă doriţi să aflaţi mai multe puteţi citi aici.

4 comentarii:

Lucian spunea...

Am mai aflat ceva pe ziua de azi... :)
Am inteles ca sotul si sotia vor ramane legati si dupa moarte, dar nu trebuia sotul si sotiile? :)

Calin Blaga spunea...

Mormonii sunt de multi ani misionari si la Sibiu. Au biserica pe strada Dealului...

Lucian - mormonii sunt de doua tipuri: traditioanlistii - cu multe sotii si alte chestii (ilegali si in SUA) si restul.

Aparte la mormoni e ca nu consuma alcool, cafera, tigari si alte produse ce pot sa genereze stimuli.... :)

Lucian spunea...

Calin, nu spune mai multe, ca s-ar putea sa ma convertesc :)

Carmen spunea...

tigari, ceai negru nu consum nici eu, alcool si cafea din ani in pasti...si stimulii sunt geberati si fara :)...hmmmm...clar n-am ce cauta la mormoni :)