vineri, 28 noiembrie 2008

De sezon

vineri, 28 noiembrie 2008
Ana are mere...vă aduceţi aminte? Era printre primele propoziţii pe care învăţam să le citim în clasa întâi. Astăzi schimbăm puţin şi spunem : reţeta are mere.
Nu e grea, nu e scumpă dar e bună, bună.

Pentru început se pregăteşte un aluat de clătite, da, clasicile clătite.
*1 ou
*un pic de sare(că vorba aceea, mâncarea fără sare nu are gust)
*3 linguri de zahăr(rase)
*esenţă de vanilie(dacă nu dispuneţi de esenţă atunci o puteţi înlocui cu 2 pliculeţe de zahăr vanilinat)
*făină, în funcţie de cât de mult aluat se doreşte(dacă pregătiţi cât pentru un botez atunci recomand să mai adăugaţi un ou)
*pentru un buget de criză e bună apa plată de la robinet, pentru un buget mediu e bună apa minerală, dacă dispuneţi de un buget de lux, pe lângă apa minerală mai puteţi folosi şi lapte
*mere, câte vreţi, cu condiţia să vă ajungă aluatul(pentru orice eventualitate să aveţi mai multe că oricum merele sunt bune să le mănânci şi aşa...evident ca ştiaţi deja asta)
*ulei, pentru prăjit
*de preferat şi o tigaie :)
*dacă am omis ceva o să notez mai jos

Cu siguranţă aţi mai făcut clătite şi ştiţi să faceţi aluatul dar uite că eu ţin neapărat să vă povestesc cum îl prepar eu.
Când ai poftă nebună să mănânci te poţi folosi de mixer(ceea ce cred ca o să şi faceţi, nu doar din comoditate dar economisiţi timp), când e pura plăcere de a găti(cum mi se întâmplă mie, mai ales pentru că nu am mixer, deci e pură plăcere)te poţi folosi de o lingură de lemn(dacă se întâmplă să nu ai, sau ai dar n-o găseşti, nici o problemă...sigur găseşti în cartier o tanti, mai bronzată, cu fuste lungi, care ţi le dă 3 la 5 lei)
Să trecem totuşi la aluat. Eu amestec oul, sarea, zahărul şi esenţa după care încep să adaug câte o lingură de făină. Când se prea îngroaşă adaug putin lapte(sau apă plată), amestec până se omogenizează,mai adug făină şi repet operaţia cu lapte(sau apă plată). O ţin tot aşa până cred că am cantitatea de care am eu nevoie. Ce am obţinut până acum e un aluat mai gros, ca să-l aduc la consistenţa pe care o doresc, adaug puţin câte puţin apă minerală(sau apa plată). E important de ştiut că aluatul trebuie să fie mai gros decât la clătitele obişnuite, motivul este pentru că el trebuie să rămână pe măr, nu să curgă.

În faza a doua se pregătesc merele. Trebuie curăţate şi scos coceanul, după care se taie felii astfel încât acestea să rămână cu gaura în mijloc, precum gogoşile. Feliile pot fi intre 3 şi 5 mm, nu prea groase dar nici prea subţiri.

Se pune tigaia la încins, uleiul trebuie să acopere fundul tigăii. În uleiul încins se pun merele care în prealabil sunt cufundate în aluatul de clătite. Se întorc de pe o parte pe alta pentru ca rezultatul să fie cel dorit. O să-ţi dai seama când sunt gata după culoare.
Sunt mai bune nici prea fierbinţi, nici prea reci, călduţe.
Mie, când imi iasă, îmi plac la nebunie.

Să aveţi poftă.

3 comentarii:

Elena spunea...

'ai de mine, ce imi faci:)) Suna tare tare bine, sa stii ca le-o incerc la gorobeti. Eu de obicei fac clatite umplute cu mere calite, dar asta ce spui aici... e mult mai apetisant!

dayo spunea...

:)...Imi place sa gatesc si sincer imi e tare dor, nu o prea fac in ultimul timp pentru ca la servici am mancarea asigurata iar acasa nu am pentru cine sa gatesc...cu siguranta cel ce-mi va fi sot va fi un rasfatat , la fel si copii...atat cat sa nu le stric sanatatea cu atatea bunatati...tot ce trebuie e sa mai apara acela ce va sa fie sotul ca se rezolva si copii :)
...pana atunci...pofta buna...si promit sa revin cu alte bunatati.

Calin Blaga spunea...

Salut. Mersi ca ma ai in blogroll. si tu esti in al meu. Poti modifica la tine linkul meu? mazemania e acum pe punct ro. mersi! :)